Довідка
про стан викладання
фізичної культури
Організація процесу фізичного виховання учнів в школі здійснюється за такими нормативними документами:
1. Державна програма розвитку фізичної культури і спорту на 2007-2011 рр. (затверджена Постановою Кабінету Міністрів України № 1594 від 15.11.2006р.).
2. Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України (затверджено наказом МОН України від 02.08.2005 р. № 458).
3. Наказ МОН України № 956 від 22.10.2008 «Про заходи щодо вдосконалення роботи з фізичного виховання та збереження здоров’я школярів у навчальних закладах України»;
4. Наказ МОН України № 1008 від 06.11.2008р. «Про невідкладні заходи щодо збереження здоров’я учнів під час проведення занять з фізичної культури, захисту Вітчизни та позакласних спортивно-масових заходів»;
5. Наказ МОН України № 1078 від 27.11.2008р. «Про затвердження заходів, спрямованих на реформування системи фізичного виховання учнів та сту дентської молоді у навчальних закладах України»;
6.Наказ МОН України і МОЗ України № 518/674 від 20.07.2009р. «Про затвердження Положення про медико - педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».
Фізичне виховання учнів здійснюється згідно із навчальними програмами:
1) Навчальна програма «Фізична культура. 1-4 класи» – Круцевич Т. та ін. 2011.
2) Навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» / Круцевич Т. та ін. – К.: Літера ЛТД, 2012.
3) Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 10 -11 класи, рекомендована листом МОНУ від 31.08.2010 №1/11-8297
Робота школи щодо організації медико - педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів проводиться в основному відповідно до Положення про медико - педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів, Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затверджених спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674.
У школі видано наказ «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів». На підставі довідок про стан здоров'я дітей учні розподілені на групи для занять фізичною культурою. За результатами медогляду всього учнів охоплено уроками фізкультури 122 з них ______ учні за результатами медичного огляду віднесені до спеціальної групи, ______учнів - до підготовчої групи. ____ учень звільнений від занять.(у минулому ---- н.р ---- учнів – підготовча група, ----у спеціальній групі, ---- звільнених, що свідчить про зменьшення кількості хворих дітей).
З метою вивчення відповідності фізичних навантажень функціональним можливостям дітей адміністрація, медична сестра відвідують уроки фізичної культури, про що свідчать записи в щоденниках спостережень.
Заведено також єдиний журнал медико-педагогічних спостережень, в якому класні керівники повинні фіксувати результати спостережень за фізичним вихованням учнів. Крім того, адміністрацією школи розроблений перелік питань, на які першочергово слід звертати увагу класним керівникам під час спостереження (п.3.8. Положення) з визначеним переліком зовнішніх ознак втоми дітей: колір шкіри, обличчя, пітливість, характер дихання і рухів, міміка, увагу і самопочуття, як передбачає схема візуального визначення втоми учнів під час фізичного навантаження згідно з додатком 2 до Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів (п.3.9 Положення). Класні керівники ----- не виконують рішення оперативної наради щодо здійснення медико- педагогічного контролю за уроками фізкультури.
Контролюється процес тимчасового звільнення учнів від уроків фізкультури: наявні довідки від лікарів про допуск до занять після перенесених травм чи захворювань.
Значна увага приділяється формуванню в учнівської молоді основ здорового способу життя, необхідності постійного догляду за власним здоров’ям, ціннісного ставлення до себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Заходи, які проводяться в школі, не лише відображені в шкільній документації, але й підтверджуються відповідними розробками, фото та відеоматеріалами, плакатами, малюнками. Класними керівниками систематично проводяться бесіди, години спілкування щодо оздоровлення, загартування, фізичного розвитку, дотримання режиму дня тощо.
У школі створена певна система організації спортивно-масової роботи, що відображено у річному плані роботи та плані спортивно-оздоровчих заходів
– В школі здійснюється певна робота щодо розвитку системи фізичного виховання учнів .
– Працює секція баскетболу,футболу,волейболу.
– Традиційно проводиться Спартакіада учнів школи за 5-7 видами спорту.
– Здійснюється популяризація фізичної культури та здорового способу життя засобом проведення фізкультурно-масових заходів (першість школи з баскетболу, «Тато, мама, я – спортивна сім’я», «Веселі старти» та ін.).
Згідно річного плану роботи міського відділу освіти на базі нашої школи пройшов районний семінар вчителів фізичної культури, на якому були присутні вчителі фізкультури всіх шкіл Гайворонського району. Учасники семінару познайомились з особливостями та традиціями школи; відвідали урок на тему: «Волейбол» в 5 класі, який проводив Прус Д.О., під час якого учні продемонстрували вміння та навички виконання складних елемвнтів, урок проведений на високому методичному рівні.
На наступному етапі семінару гостям була представлена презентація на тему «Загальноосвітня школа – школа сприяння здоров’ю ».
Позакласна робота з фізичної культури , яка прищеплює учням бажання займатися спортом, вести здоровий спосіб життя, в школі досить насичена та продуктивна.
Традиційно в школі проводяться Олімпійський тиждень та день здоров'я. У цьому навчальному році під час Олімпійський тиждень проводились змагання «Веселі старти» серед учнів 1-4 кл.,ігри у футбол,волейбол та легкоатлетичний забіг учнів.
АКТ
обстеження шкільного стадіону
У
зв'язку з початком нового футбольного сезону та з метою дотримання стандартів
безпеки при проведенні навчально-тренувального процесу, ми, комісія в складі: голова
комісії - __________ (ЗНВР); члени комісії: __________ (вчитель фізичної культури ), ____________ (громадський
інспектор з охорони праці ), __________ (голова профкому) - склали, цей акт
про те, що при обстеженні шкільного стадіону та об’єктів футбольної інфраструктури недоліків, що
впливають на безпеку проведення змагань та навчально-тренувального процесу, не виявлено.
Висновки комісії:
Шкільний стадіон
готовий для безпечного проведення
змагань та навчально-тренувального процесу.
АКТ
випробування спортивного інвентаря та обладнання
на спортивному майданчику
Ми,комісія в складі:
Голова комісії - .________________ (заступник директора з
НВР)
Члени комісії:
- ________________ (Завідуючий спортивним залом );
- ______________(Громадський інспектор
з охорони праці );
- ______________ (завгоспа школи),
Склали,цей акт про те,що в спортивному залі і на спортивному майданчику
було проведено випробування і перевірку
на надійність встановлення та кріплення спортінвентаря та обладнання. Дані
випробувань занесені до таблиці:
№
п\п
|
Назва спортінвентаря
та обладнення
|
Інвентарний
номер
|
Дані випробувань
(прогин)
|
Закріплено:
Надійно чи не надійно
|
примітка
|
1
|
Бруси (спортзал)
|
10866018
|
Вага
(прогин
|
Надійно
|
|
2
|
Перекладина
|
8.5 см.
|
Надійно
|
||
3
|
Ворота футбольні
|
Надійно
|
|||
4
|
Щити баскетбольні
|
Надійно
|
|||
5
|
Канати гімнастичні
|
Надійно
|
|||
6
|
Перекладина навісна
|
Надійно
|
|||
7
|
Гімнастична стінка
|
Надійно
|
|||
8
|
Споруди на гімнастичному
майданчику
|
Випробування методом статичного
навантаження та візуального огляду
|
Надійно
|
Висновки комісії:
Спортивні снаряди
можуть використовуватись на уроках фізичної культури згідно програм 1- 11
класів та позакласних заходів.
на проведення
занять у
спортивному залі (спортивному майданчику)
Ми,
нижчепідписані представники:
Склали цей акт в тому, що
1. В
спортивному залі для учнів організовані умови навчання, які відповідають вимогам
та нормам охорони праці, пожежної безпеки,
2. Керівник фізичної культури, вчителі з
фізкультури пройшли навчання та перевірку знань з безпечної організації роботи
та проведення навчальних, позаурочних (секційних) занять та масових спортивних
заходів у спортивному залі та на спортивному майданчику.
3. Все нестандартне обладнання спортивного залу в
справному технічному
стані,
випробуване, про що складено акт від «_____________ »___________ 201 р. Маються
паспорти на
вищезгадане обладнання.
4. В роздягальнях, душових витримується
температурний режим. Роздягальні, душові в робочому стані (відремонтовані,
підтримується відповідний санітарний стан).
5. Первинними засобами пожежогасіння,
укомплектованою аптечкою, спортивним інвентарем, ношами спортивний зал
укомплектовано.
6. Спортивний
зал укомплектований необхідними інструкціями з техніки безпеки щодо надання
першої долікарської допомоги у рвзі нещасного випадку ,правилами безпеки занять
по фізичній культурі і спорту в загальноосвітніх школах,інструкцією з пожежної
безпеки.
Акт
від «____»_________________201 Р.
Схема самоаналізу
дата: _____________
Урок _______________________________________________________
Вчитель ____________________________________________________
1. Чи відповідає мій урок
програмі? _____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
2. Чи правильно мною були
визначені і розв’язані на уроці навчальні, виховні і розвиваючі завдання? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Чи оптимально, було
визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Що було основним,
найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Чи вдало визначена
структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних
умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутрішньопредметний і
міжпредметний зв’язки?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
6. Які методи і засоби навчання
були використанні на уроці? Чи були вдалими вибір і поєднання? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Які форми навчання
(масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Чи об’єктивно і
відповідно до норм оцінені мною знання учнів? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Чи правильно здійснювався
на уроці інструктаж, визначалась складність домашнього завдання? Чи було воно
диференційованим?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях
учнів? ________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПЛАН – КОНСПЕКТ
Тема уроку______________________
«__» ___________ 201_г. клас____________ вчитель_____________
Кількість учнів _________
інвентар: _________________
ТЕМА: ЗАДАЧИ:
1 провести инструктаж з т.б.
на уроці.
2.
3.
4.
5.
Організаційні моменти: слідкувати за т.б. на
уроці
Зміст
|
дозуваня
|
Організаційно-методичні вкацівки
|
|
I
|
Підготовча частина:
|
||
Організований вхід у
зал
Шикування ,рапорт чергового
|
Впевнитись що всі прослухали
т.б.на уроці
|
||
Інструктаж з т.б на уроці
Стройові вправи
|
Перевірити ЧСС на
початку урока.
Слідкувати за проавельністю
та чіткі-
|
||
Вправи на дихання
Вправи на увагу
|
стю виконання стройових вправ
|
||
Комплекс ЗРВ
|
Перевірити ЧСС після ЗРВ
|
||
II
|
Основна частина:
|
||
Слідкувати за правилами поведінки
та за технікою безпеки на уроці
|
|||
Слідкувати за зовнішнім станом учнів та за
їх самопочуттям на уроці .
|
|||
Слідкувати за правильністю виконання
вправ.
|
|||
Перевірити ЧСС
|
|||
III
|
Заключна частина
Шикування
Дихальні вправи
Підсумки уроку повідомлення Д\З.
|
Спитати самопочуття учнів
|
вчитель: ______________
Комментарии
Отправить комментарий